Circular Image

M.A. Gielen

55 records found

Prototyping to generate ideas, as part of the design process offers various learning oppor-tunities to sharpen young novice designers’ design and making skills. This study situates itself within the landscape of Makerspaces and co-design with children as emerging oppor-tunities o ...

Playful Learning by Design in Kenya

Remote Development of Design Education Workshops for Rural Kenya

Design projects can function as a carrier for learning a subset of 21st century skills – but how does that play out in a rural community in Kenya that is unfamiliar with this approach to design education, and in a culture and context that the developers of such design education a ...

A self-portrait

Design opportunities for a tool that supports children's involvement in brain-related health care

Introduction: Paediatric patients with disorders that involve brain functioning are particularly vulnerable with respect to including them in shared decision-making. Current tools are mostly paper or digital patient information. We lay the groundwork for improving engagement with ...

Your turn for the teacher

Guidebook to develop real-life design lessons for use with 8 - 14 years old pupils

The Your Turn guidebook is a step-by-step instruction for teachers (in training) to create and implement their own design projects for upper primary and lower secondary education. It provides an overview of the variety of tools for Co-design projects with children, a step-by-step ...

Design Space Cards

Using a Card Deck to Navigate the Design Space of Interactive Play

The potential space of game designs is astronomically large. This paper shows how game design theories can be translated into a simple, tangible card deck that can assist in the exploration of new game designs within a broader "design space."By translating elements of game design ...

Vaardig in ontwerpen op de basisschool

Onderzoek naar het ontwikkelen van 21e-eeuwse vaardigheden via ontwerpprojecten met een externe partner

Het lespakket ‘Ontwerp een buitenles’ is onderdeel van de nieuwe serie ontwerplessen ‘Your Turn – aan de slag als echte ontwerpers’ voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek, bevat de handleiding een rijk ...
Het lespakket ‘Gymmen in de Toekomst’ is onderdeel van de nieuwe serie ontwerplessen ‘Your Turn – aan de slag als echte ontwerpers’ voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek, bevat de handleiding een rijk ...
Despite the Child-Computer Interaction (CCI) community's rapid growth in the past two decades, there has traditionally been less focus on developing a curriculum to teach CCI to students. This entails a risk for a gap between the accumulation of knowledge and the transfer of this ...

Towards constructive design feedback dialogues

Guiding peer and client feedback to stimulate children’s creative thinking

Design feedback is an essential pedagogical tool that can help young novice designers navigate divergent and convergent paths while designing. However, design feedback is often met with resistance, which counteracts its potential to help novice designers evaluate their design and ...

Your turn voor de leerkracht

Handleiding : maak real-life ontwerplessen voor leerlingen van 9 tot 14 jaar

In ‘Your Turn voor de leerkracht’ staan voor stap- voor stap instructies waarmee leerkrachten (in opleiding) een ontwerpproject over een eigen thema kunnen opzetten en uitvoeren voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Hiermee doen leerlingen
erv ...

Zenna in het ziekenhuis

Leshandleiding : een ontwerpproject over je prettiger voelen in het ziekenhuis

Het lespakket ‘Zenna in het ziekenhuis’ is onderdeel van de nieuwe serie ontwerplessen ‘Your Turn – aan de slag als echte ontwerpers’ voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek, bevat de handleiding een ri ...

Presenteer je gym-idee

Leshandleiding : een compact ontwerpproject voor groep 6 tot en met 8

Het lespakket ‘Presenteer je gymidee’ is onderdeel van de nieuwe serie ontwerplessen ‘Your Turn – aan de slag als echte ontwerpers’ voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek, bevat de handleiding een rijk ...
In this paper, we explore the divergent and convergent nature of design feedback and the various responses to this feedback from a group of 24 young novice designers (primary school children age 9-11) taking part in a co-design project. Earlier research emphasizes that feedback c ...
In this paper, we explore the early indicators of design fixation occurring during the concept development stage of children’s design processes. This type of fixation, which we named: concept fixation, causes a blind adherence to the current (possibly unfavourable) state of a des ...

Children's assessment of co-design skills

Creativity, empathy and collaboration

This paper presents a co-design project in a school with 16 children ages 10 to 11 in which three learning goals were defined upfront: creativity, empathy, and collaboration. The first part of the paper demonstrates how these co-design skills were implemented through an iterative ...

None

A study on intrinsic motivations for child-robotic toy interactions

This paper presents a study conducted to observe motivations for playful interaction of children with the prototype version of the robotic toy Ixi-play. Fourteen children from two age groups (4--5 and 8--9 year-olds) participated in the study. The features of the robotic toy that ...