AS

19 records found

Authored

“But, it’s just a really good idea!”

Investigating the guidance of design feedback processes to mitigate pupils' fixation and stimulate their creative thinking

Your turn for the teacher

Guidebook to develop real-life design lessons for use with 8 - 14 years old pupils

The Your Turn guidebook is a step-by-step instruction for teachers (in training) to create and implement their own design projects for upper primary and lower secondary education. It provides an overview of the variety of tools for Co-design projects with children, a step-by-step ...

Zenna in het ziekenhuis

Leshandleiding : een ontwerpproject over je prettiger voelen in het ziekenhuis

Het lespakket ‘Zenna in het ziekenhuis’ is onderdeel van de nieuwe serie ontwerplessen ‘Your Turn – aan de slag als echte ontwerpers’ voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek, bevat de handleiding een ri ...
Het lespakket ‘Gymmen in de Toekomst’ is onderdeel van de nieuwe serie ontwerplessen ‘Your Turn – aan de slag als echte ontwerpers’ voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek, bevat de handleiding een rijk ...

Towards constructive design feedback dialogues

Guiding peer and client feedback to stimulate children’s creative thinking

Design feedback is an essential pedagogical tool that can help young novice designers navigate divergent and convergent paths while designing. However, design feedback is often met with resistance, which counteracts its potential to help novice designers evaluate their design ...

Your turn voor de leerkracht

Handleiding : maak real-life ontwerplessen voor leerlingen van 9 tot 14 jaar

In ‘Your Turn voor de leerkracht’ staan voor stap- voor stap instructies waarmee leerkrachten (in opleiding) een ontwerpproject over een eigen thema kunnen opzetten en uitvoeren voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Hiermee doen leerlingen ervarin ...
Het lespakket ‘Ontwerp een buitenles’ is onderdeel van de nieuwe serie ontwerplessen ‘Your Turn – aan de slag als echte ontwerpers’ voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek, bevat de handleiding een rijk ...

Presenteer je gym-idee

Leshandleiding : een compact ontwerpproject voor groep 6 tot en met 8

Het lespakket ‘Presenteer je gymidee’ is onderdeel van de nieuwe serie ontwerplessen ‘Your Turn – aan de slag als echte ontwerpers’ voor de bovenbouw primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek, bevat de handleiding een rijk ...

Vaardig in ontwerpen op de basisschool

Onderzoek naar het ontwikkelen van 21e-eeuwse vaardigheden via ontwerpprojecten met een externe partner

In this paper, we explore the divergent and convergent nature of design feedback and the various responses to this feedback from a group of 24 young novice designers (primary school children age 9-11) taking part in a co-design project. Earlier research emphasizes that feedback c ...

Children's assessment of co-design skills

Creativity, empathy and collaboration

This paper presents a co-design project in a school with 16 children ages 10 to 11 in which three learning goals were defined upfront: creativity, empathy, and collaboration. The first part of the paper demonstrates how these co-design skills were implemented through an iterat ...

In this paper, we explore the early indicators of design fixation occurring during the concept development stage of children’s design processes. This type of fixation, which we named: concept fixation, causes a blind adherence to the current (possibly unfavourable) state of a ...

This paper explores patterns in the feedback preceding instances of design fixation in children (age 9 to 11) carrying out a co-design project. Our goal is to find ways to improve the early mastering of their divergent (DT) and convergent thinking (CT) skills, which in turn will ...

Creativity in co-Design for Physical Education

Comparing Contributions of Children and Professionals

This study is carried out within the context of a research and innovation
project Co-design with Kids that aims to support teaching of broad so-called ‘21st
century’ skills. In this project, design toolboxes for use within primary education
are developed and studied, ...

This paper explores how co-design activities in schools can contribute to developing children's empathy. A pilot case study is presented in which eight 10- to 12-yearold children participated. The design theme was outdoor education. After discussing the co-design procedure, pr ...

Today, it has been broadly acknowledged in the CCI community that children are not only active learners and users of technology, but can also actively participate in the design process. However, it remains challenging to analyze children's experiences and creative contribution ...

Creativity in children's design processes

Identifying indicators of design fixation

This paper explores indicators of design fixation by following the development of the design ideas of a group of primary school children (age 10-12) carrying out a co-design project. Our goal is to find ways to improve the early mastering of DT (Diverging Thinking) and CT (Conver ...

Contributed

This thesis describes the process of the development of the MuseumMakers application: a tool for providing constructive feedback by children to museums. The tool only focuses on regular visits, because it is more difficult to collect feedback from younger visitors. This is due to ...