J. van Keulen
51 records found
1
Integrated language arts and science & technology (ILS&T) instruction can make learning more meaningful and improve student learning outcomes for both subjects. Although the literature has stressed that such integrated instruction presents pedagogical challenges for eleme
...
This philosophical reflection focuses on the ‘T’ of technology in STEM as it appears to stand out as the product or artefact resulting from the practices of science, engineering, and mathematics. This interpretation is enriched by a historical and cultural comparison of technolog
...
Equipping Teachers for Integrated Language, Science and Technology Instruction
The Design of a 4C/ID-Based Professional Development Program
Integrated language, science and technology (ILS&T) instruction is a complex task for primary school teachers that requires professional development. Task-centered educational approaches such as the four-component instructional design (4C/ID) model are well suited for the dev
...
We designed an interactive virtual reality (VR) application to provide a controlled and yet unpredictable environment for the development of classroom management skills. The simulated environment allows teachers in training to interact with virtual students in realistic and meani
...
When addressing problems with wicked tendencies in higher professional education, students experience complexity, uncertainty, and value divergence. Furthermore, they are confronted with disciplinary, organisational, and sector boundaries. Prior research has revealed variability
...
This systematic literature review presents a review of the effects of integrated language arts, science and technology (ILS&T) instruction, with an inquiry- or design-based pedagogy, in elementary schools on student achievement. To this end, an overview of the characteristics
...
Een onderzoek naar het gebruik van sociale robotica in primair onderwijs ten behoeve van de ontwikkeling van technische en sociale vaardigheden voor leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS)
RoboWise: An investigation into the use of social robotics in primary education f
...
Hoe deze lessenserie werkt
Je leest nu de docenthandleiding, hier vind je een overzicht van de opbouw van de lessenserie en de bijbehorende materialen. Deze lessenserie bestaat uit zes thema’s. Ieder thema duurt een week en heeft eigen doelen op het gebied van samenwerken en prog
...
Spelen met ruimte
Ervaringen van jonge kinderen in en met de ruimte
In fantasiespel doen jonge kinderen middels hun verbeeldingskracht de wereld van grote mensen na. Maar hoe komen ze aan hun kennis over die wereld? En hoe kun je als professional de ruimte inrichten om hen via spel te leren hoe de wereld werkt?@en
Social interactions are essential in the everyday lives of humans. People with an autism spectrum disorder (ASD) display shortages of social skills, thus making their day-to-day encounters more difficult. This paper reports on two small-scale studies, investigating whether the us
...
Professionals are increasingly involved in attempts to under- stand and address problems with wicked tendencies, which require crossing boundaries between disciplines, organisa- tions and stakeholder perspectives. This multiple-case study investigated six higher professional educ
...
PURPOSE OF THE CHAPTER
The purpose of this chapter is to illuminate how children come to understand the world they live in through playing with material objects and through linguistic interaction with each other and with more experienced peers and adults.
After studying this cha
...
Interactie in geïntegreerd Taal- en STEM-onderwijs
Symposium tijdens de Onderwijs Research Dagen 2021, Utrecht
This study contributes to a deeper understanding of using problems with wicked tendencies as vehicles for learning in higher professional education (HPE). It was guided by this question: How can the features of problems, problem-solving approaches and outcomes be aligned in HPE c
...
Van een plastic banaan leer je niets over houdbaarheid
Posterpresentatie tijdens het symposium 'De (on)mogelijkheden van grensobjecten (boundary objects) voor samenwerken en leren in uiteenlopende (onderwijs)contexten'
Objecten trekken de aandacht, roept behoefte tot exploratie op, verkennen van de ruimte zonder ‘boundaries’ (Goldschmeid, 1989; Gascoyne, 2012).
Dit kan worden ingebed in een spelverhaal met een handelingschronologie zo ontwikkelen kinderen zelfsturing (Bodrova & Leong, 2007).
...
Arts ♥ Sciences
Manifest voor onderwijs op het snijvlak van kunst, wetenschap en technologie
Dit manifest betreft ontwikkelingen in het primair, secundair, en beroepsonderwijs die betrekking hebben op verbindingen tussen de domeinen kunst, wetenschap en technologie. In het onderwijs wordt dit hybride leergebied ook wel aangeduid met termen als onderzoekend leren, ontwerp
...