Circular Image

J. van Keulen

53 records found

Authored

‘Mit dem Erstaunen fängt es an’

Design based primary education between bildung and employability

Primary schools in many countries are faced with the challenge to prepare children for participation in our highly technological society. Pressure is put upon schools to show more young people the way towards careers in science and engineering, for the sake of the economy. This i ...
Wetenschap en techniek op de basisschool laat je zien hoe je als (aanstaande) leerkracht kinderen kunt helpen zich te oriënteren op zichzelf en de wereld binnen het domein van wetenschap en techniek. Het boek stimuleert je om zelf rijke, geïntegreerde leeromgevingen te ontwerpen. ...

Cijfers in de master meester

hoe consistent is de beoordeling van stages en scripties bij de Graduate School of Life Sciences (UU)?

Het grootste deel van de masteropleidingen van de Graduate School of Life Sciences in Utrecht bestaat uit 2 onderzoeksstages en een thesis, individuele onderdelen die door verschillende instituten in binnen- en buitenland worden aangeboden en beoordeeld. Door de diversiteit aan b ...
Dit artikel is de uitleiding bij het themanummer van Tijdschrift voor Lerarenopleiders over professionele leergemeenschappen. Het reflecteert op de overeenkomsten en verschillen tussen de PLG's in de praktijkvoorbeelden en het onderzoek van dit nummer. Op basis daarvan wordt de b ...
Integrated curricula seem promising for the increase of attention on science and technology in primary education. A clear picture of the advantages and disadvantages of integration efforts could help curriculum innovation. This review has focused on integrated curricula in primar ...
Technology is more present than ever. Young people are interested in tech- nological products, but their opinions on education and careers in technology are not particularly positive (Johansson in Mathematics, science & technology education report. European Round Table of Ind ...
The process of opportunity identification is under-emphasized in higher education; and there is a need for validated educational strategies to foster this competence in science students. In a previous study, three strategies were elaborated and evaluated in the classroom: stimula ...

Wetenschapper in de klas

Wetenschappelijk onderzoek en technologie vertalen naar onderzoekend en ontwerpend leren in het basisonderwijs

This study investigates what pupils aged 10–12 can learn from working with robots, assuming that understanding robotics is a sign of technological literacy. We con- ducted cognitive and conceptual analysis to develop a frame of reference for determining pupils’ understanding of r ...

Wetenschap & Techniek

IJkpunten voor een domein in ontwikkeling

The impact of instructional development in higher education: effects on teachers and students, by Ann Stes, Antwerp: University of Antwerp, 2008, 215 pp., ISBN 978-90-382-1320-0 (doctoral dissertation) Book review editor’s note: This is a rather unusual book review in a number o ...
Veel problemen uit de dagelijkse praktijk vergen beslissingen terwijl de beschikbare informatie onvolledig of onduidelijk is. De inbedding van deze onzekerheden in toetsen staat op gespannen voet met psychometrische kwaliteitseisen. Uitgaande van het Script Concordance Test (SCT) ...
This article discusses an alternative approach to lecturing: the interactive lecture. In the literature, interactive teaching is forwarded as a means to increase the effectivenessoflectures.Membersoflecturingstaffstillseem,however,reluctant toincorporateinteractive teachinginthei ...
This study investigates the problems chemistry majors have with learning distillation in traditional chemistry laboratory courses. Using an interpretive cyclic research design, we collected and interpreted data, mainly in the form of observation notes and transcriptions of the di ...