Groen en natuur in een schoolomgeving

Een onderzoek naar kwaliteiten en toepassingen van planten in schoolomgevingen

More Info
expand_more

Abstract

De onderzoeksvraag die centraal staat in deze paper is “Op welke manier kan ‘groen en natuur’ worden toegepast in schoolomgevingen zodat het welzijn van studenten wordt bevordert?” Om deze vraag te kunnen beantwoorden zijn eerst de fysiologische en psychische eigenschappen van planten onderzocht die invloed hebben op mensen . Belangrijk hierin is te weten welke eigenschappen een positieve invloed hebben op het welzijn van
studenten. Studenten hebben vaak stress, waardoor hun productiviteit negatief beïnvloed kan worden. Daarnaast zijn er ook verbeteringen denkbaar in reductie van aanwezige fijnstof en CO2 reductie en een betere ambiance en akoestiek in en rondom een schoolgebouw. Door verschillende onderzoeken te vergelijken wordt een antwoordt gezocht op wat ‘groen en natuur’ kan verbeteren voor het welzijn van studenten. Vervolgens is gekeken hoe deze planten eigenschappen in verschillende omgevingen toegepast kunnen worden. Uit literatuuronderzoek blijkt dat er verschillende toepassingen mogelijk zijn om de toegevoegde waarde van planten in te zetten om de studieomgeving, welzijn en productiviteit van studenten te verbeteren.

Files